niedziela, 17 marca 2019

Kobieca piątka

Nazwa imprezy: Dzień Kobiet na Sportowo
Czas: 9 marca 2019, start o 11:00, sobota.
Miejsce: Biała Podlaska, „Zielona Galeria”
Dystans: ok. 4750 m.
Trasa: Wszystko po chodniku wzdłuż ulicy i kawałek po parkingu przy Galerii.
Pogoda: około 6-8 stopni, słonecznie, silny wiatr.
Uczestnicy: 80 osób (41 mężczyzn, 39 kobiet)
Mój czas: 00:18:00
Miejsce OPEN: 9


Zdjęcie: Słowo Podlasia

Wrażenia

To już trzecia „piątka” w ciągu trzech tygodni po Wiązownej i Biegu Tropem Wilczym. Trasa znana, przy „Zielonej Galerii” w Białej Podlaskiej. Ekipa w tym roku była mocna, co zauważyłem odbierając pakiet startowy. Nie liczyłem, że uda się wygrać jak ostatnio.

Silnie wiało, ale w pierwszej połowie bardziej w plecy, niż z przodu. Pomimo tego zacząłem spokojnie. 4:00, potem 3:42 na km. Do przodu wyskoczyła silna grupa z Białorusinami i kilkoma mocnymi zawodnikami z okolicy. Zamykałem pierwszą dziesiątkę. Biegłem swoje słuchając muzyki. Tym razem piosenką biegu był instrumentalny cover starego przeboju Italo Disco „Buona Sera Ciao Ciao”. Dobrze nadawała tempo.

Na ostatnich kilometrach wiatr spowalniał, było też lekko pod górkę. Rywale byli blisko przede mną, lecz nie potrafiłem ich dogonić. Wbiegłem na metę z czasem równo 18 minut. Miejsce OPEN 9 na 80. Średnie tempo biegu wg kalkulatora Danielsa to 3:47 na km.

Porównanie z ubiegłym rokiem, gdzie na tej samej trasie uzyskałem czas 00:17:32 pozwala obliczyć, że tym razem byłem wolniejszy o blisko pół minuty. Wyraźnie widać regres mojej formy. Końcówka pierwszej dziesiątki to wynik nie tylko słabszej dyspozycji wynikającej z mniejszej ilości treningów, ale też mocniejszej niż zwykle ekipy. W tamtym roku czas 00:17:32 wystarczył, aby wygrać. Gdybym w tym roku pobiegł tak samo, czyli w 00:17:32, byłbym dopiero 6-ty. Zwycięzca biegu, Grigorij Svitich z Brześcia wykręcił czas 00:15:48.

Fajnie było. Po biegu poszedłem jak w roku ubiegłym, do „Zielonej Galerii”. Z biegu na Dzień Kobiet bez kwiatka nie wracam. Oczywiście doniczkowego. W tamtym roku kupiłem aloes i skrzydłokwiat. Oba kwiaty pięknie wyrosły. W tym roku zdecydowałem się na owadożerną muchołówkę. Wiosna tuż tuż, zobaczymy jak się sprawi, gdy obudzone ciepłem owady zaczną mi fruwać po pokoju.


Brak komentarzy: